Φορτηγά έως 3,5tn

Επιβατικά Δίκυκλα Έλεγχος ΚΤΕΟ

 

Δικαιολογητικά Ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.)

Αρχικός

    (ο πρώτος έλεγχος, που κανονικά γίνεται 4 χρόνια μετά την αγορά).

  • Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)

Περιοδικός

    (όλοι οι επόμενοι έλεγχοι, που γίνονται κάθε 2 χρόνια).

  • Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ (αν το έχετε χάσει θα προσπαθήσουμε να σας το βρούμε εμείς)

Δικαιολογητικά Ιδιωτικής χρήσης (Φ.Δ.Χ.)

Αρχικός

    (ο πρώτος έλεγχος, που κανονικά γίνεται 4 χρόνια μετά την αγορά).

  • Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Βεβαίωση χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος

Περιοδικός

    (όλοι οι επόμενοι έλεγχοι, που γίνονται κάθε 2 χρόνια).

  • Άδεια κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εγκρίσεις τύπου (σε περίπτωση τροποποιήσεων ή μετασκευής του οχήματος)
  • Βεβαίωση χορήγησης ηλεκτρονικά αναγνώσιμου σήματος
  • Προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ (αν το έχετε χάσει θα προσπαθήσουμε να σας το βρούμε εμείς)

Δικαιολογητικά Ανάριθμα

Εξωτερικού

    .

  • Πιστοποιητικό τελωνείου
  • Ξένη άδεια κυκλοφορίας
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εξουσιοδότηση ιδιοκτήτη, αν δεν το προσκομίσει ό ίδιος (στο ΚΤΕΟ υπάρχει η σχετική δήλωση)

Από ΟΔΔΥ

    .

  • Πιστοποιητικό ΟΔΔΥ
  • Ταυτότητα ή διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης του προσκομίζοντα το όχημα
  • Εξουσιοδότηση ιδιοκτήτη, αν δεν το προσκομίσει ό ίδιος (στο ΚΤΕΟ υπάρχει η σχετική δήλωση)

Αντικείμενα Ελέγχου

  • Έλεγχος καυσαερίων οχήματος – Η προστασία του περιβάλλοντος και η προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους τους οδηγούς. Προκειμένου να ελέγχονται οι εκπομπές ρύπων των οχημάτων η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων που πρέπει να ελέγχονται εξαμηνιαίος η ετησίως και κάθε όχημα να φέρει την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων. Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται μέσω αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα και υγραεροκινητα οχήματα και του αιθαλομετρου για τα πετρελαιοκίνητα.
  • Έλεγχος φώτων οχήματος – Η σωστή λειτουργία των φώτων ενός οχήματος μας εξασφαλίζει καθαρότητα στο οπτικό μας πεδίο, την έγκαιρη προειδοποίηση των άλλων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή πορείας μας ή την ξαφνική επιβράδυνση μας. Επίσης τα φώτα καθορίζουν τη θέση του οχήματος μας στο δρόμο κατά τις νυχτερινές ώρες. Κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου ελέγχεται η λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος καθώς επίσης και η λειτουργία των διακοπτών χειρισμού των ανωτέρω. Ο έλεγχος πραγματοποιείται οπτικά από τον ελεγκτή αλλά και με τη βοήθεια ενός οργάνου που καλείται φωτόμετρο. Σ’αυτο το στάδιο ελέγχεται: Η ορθή λειτουργία – Ο σωστός χρωματισμός – Η ένταση των φώτων – Η ορθή σκόπευση φώτων
  • Έλεγχος συστήματος πέδησης οχήματος – Το σύστημα πέδησης του οχήματος είναι υπεύθυνο για τη μείωση ταχύτητας ή την ακινητοποίηση του οχήματος μας. Κατά τον έλεγχο του συστήματος πέδησης ελέγχονται τα εξής: Μέγιστη δύναμη πέδησης – Μονόπλευρη πέδηση – Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης.
  • Έλεγχος συστήματος ανάρτησης – Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του οχήματος με τους τροχούς. Το σύστημα ανάρτησης εξασφαλίζει άνεση στους επιβαίνοντες του οχήματος, ευστάθεια κατά τη πορεία όπως και μείωση των κραδασμών. Κατά των έλεγχο συστήματος ανάρτησης ελέγχεται η πρόσφυση καθε τροχού που δεν θα πρέπει να είναι κάτω του 21%. Επίσης ελέγχεται η μονόπλευρη πρόσφυση στον ίδιο άξονα.
  • Έλεγχος συστήματος σύγκλισης-απόκλισης – Ο έλεγχος σύγκλισης-απόκλισης είναι έλεγχος μέγιστης σημασίας. Η διατήρηση ευθύγραμμης πορείας ενός οχήματος είναι συνώνυμη με την ασφάλεια των επιβατών αλλά και με τη μακροζωία των υποσυστημάτων και εξαρτημάτων του οχήματος. Η μέτρηση σύγκλισης-απόκλισης ενός οχήματος πραγματοποιείται μέσω ενός οργάνου που λέγεται αποκλισιόμετρο.
  • Οπτικοί έλεγχοι οχήματος
    1. Έλεγχος Ταυτότητας οχήματος (Αριθμού πλαισίου και κινητήρα, πινακίδες κυκλοφορίας)
    2. Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων: Κατάσταση, ορατότητα και καταλληλότητα
    3. Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρων: Στερέωση, φθορές, οξειδώσεις
    4. Έλεγχος χρωματισμού, κοτσαδόρου, αεροτομής, μεμβρανών
    5. Έλεγχος φωτιστικών στοιχείων: Κατάσταση και στερέωση
    6. Έλεγχος καθρεφτών: Κατάσταση, στερέωση και ορατότητα
    7. Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού: Καταλληλότητα, διαστάσεις, κατάσταση, στερέωση
    8. Έλεγχος δεξαμενής καυσίμου για διαρροές
    9. Έλεγχος κινητήρα: Στήριξη, διαρροές
    10. Έλεγχος συσσωρευτή και κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης
    11. Έλεγχος συστήματος πέδησης: Αντλία φρένων, σερβομηχανισμός και υδραυλικό σύστημα
    12. Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης: Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις
    13. Έλεγχος καμπίνας: Ζώνες ασφαλείας, τιμόνι, ταχύμετρο, καθίσματα, κόρνα, αλεξήλια
    14. Έλεγχος ποδόπληκτρου πέδησης, πατιναρίσματος συμπλέκτη, επαναφοράς τιμονιού, ενδεικτικής λυχνία ABS, λειτουργίας καστάνιας πέδης στάθμευσης
    15. Έλεγχος ύπαρξης πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου

Ο τεχνικός έλεγχος διαρκεί τριάντα λεπτά. Σε περίπτωση που στο όχημά σας διαπιστωθούν σοβαρές ελλείψεις και χρειάζεται επισκευές έχετε στην διάθεση σας 20 ημέρες για τον επανέλεγχο και την έκδοση του δελτίου τεχνικού ελέγχου. Ο επανέλεγχος είναι δωρεάν.

Προετοιμασία για Τεχνικό Έλεγχο

      Στις βασικές προϋποθέσεις επίσκεψης ενός οχήματος για Περιοδικό Έλεγχο, συμπεριλαμβάνονται τα νομιμοποιητικά έγγραφα του οχήματος και του οδηγού καθώς επίσης κατάλληλος πυροσβεστήρας, φαρμακείο και τρίγωνο τα οποία προκύπτουν από την νομοθεσία, κάτι το οποίο επισημαίνεται και στην επικοινωνία του ραντεβού.

 

      Ο ιδιοκτήτης του οχήματος οφείλει να το προσκομίζει για Τεχνικό Έλεγχο καθαρό εσωτερικά και εξωτερικά ώστε κάθε εξάρτημα να μπορεί να ελεγχθεί σωστά, και ειδικότερα στις θέσεις χάραξης των αριθμών πλαισίου και κινητήρα.

 

    Εάν έχει γίνει οποιαδήποτε επιτρεπόμενη από τις ισχύουσες διατάξεις αλλαγή στα κύρια χαρακτηριστικά του οχήματος, πρέπει ο κάτοχος του πριν από τον Τεχνικό Έλεγχο να την νομιμοποιήσει με ενέργειες του στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών που έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του.

  • Σε περίπτωση που στο όχημα έχουν τοποθετηθεί αντηλιακές μεμβράνες θα πρέπει να προσκομίζεται πιστοποιητικό του εγκαταστάτη, συμφωνά με την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς επίσης θα πρέπει να είναι τοποθετημένο στο όχημα το ειδικό αυτοκόλλητο.
  • Σε περίπτωση που το όχημα φέρει κοτσαδόρο θα πρέπει να συνοδεύεται από άδεια ρυμούλκησης.
  • Σε περίπτωση όπου έχουν αφαιρεθεί από την τροχαία οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας πρέπει να προσκομιστεί φωτοτυπία επικυρωμένη της αδείας κυκλοφορίας καθώς επίσης και η κλήση που επιδόθηκε στο όχημα.

Τιμοκατάλογος - Ποινές Εκπρόθεσμου Ελέγχου ΚΤΕΟ

Πρόστιμο Τροχαίας

    Το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύον δελτίο KTEO είναι €400.

Πρόγραμμα Πρόσκλησης ΚΤΕΟ Ελαφρών Οχημάτων Σάμου

      Προσκαλούμε για τεχνικό έλεγχο σε Κ.Τ.Ε.Ο. τα οχήματα στην άδεια κυκλοφορίας των οποίων αναγράφεται διεύθυνση κατοικίας ιδιοκτήτη ή έδρα στη νήσο Σάμο, όπως παρακάτω:

    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (αριθμοί κυκλοφορίας άλλων περιοχών, με ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας από 01-01-2001 έως 30-06-2001): Ιανουάριος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (αριθμοί κυκλοφορίας άλλων περιοχών, με ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας από 01-07-2001 έως 31-12-2001): Φεβρουάριος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΑ-9300 έως ΜΟΑ-9999): Μάρτιος 2013
    • Οχήματα που ελέγχθηκαν από το ΚΤΕΟ Σάμου από 01-01-2011 έως 31-07-2011, προσκαλούνται σε ΚΤΕΟ για τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο εντός του Αυγούστου 2013. (Αφορά σε οχήματα που εφοδιάστηκαν με Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις.) Οχήματα που ελέγχθηκαν από ΚΤΕΟ από 01-08-2011 και μετά, θα προσέρχονται για τον επόμενο περιοδικό έλεγχο, σύμφωνα με την ημερομηνία που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου τους.
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-1000 έως ΜΟΒ-1999): Απρίλιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-2000 έως ΜΟΒ-4999): Μάιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-5000 έως ΜΟΒ-6999): Ιούνιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-7000 έως ΜΟΒ-7999): Ιούλιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-8000 έως ΜΟΒ-8476): Ιούνιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-8477 έως ΜΟΒ-9514): Ιούλιος 2013
    • Ι.Χ. επιβατικά και Ι.Χ. φορτηγά με μέγιστο μικτό βάρος έως 3,5tn (από ΜΟΒ-9515 (*)): 4 έτη μετά την ταξινόμηση

(*) Οχήματα αυτής της κατηγορίας, με ημ/νία ταξινόμησης από 01-07-2009 και μετά, (ΜΟΒ-9515 και άνω, ΜΟΕ, κλπ) θα προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ τέσσερα (4) έτη μετά την ημ/νία ταξινόμησής τους, με προθεσμία από μία εβδομάδα πριν έως μία εβδομάδα μετά. Όλα τα οχήματα που έχουν αλλάξει πινακίδες θα προσέρχονται για τεχνικό έλεγχο σύμφωνα με τον πρώτο αριθμό κυκλοφορίας τους.

    • Οχήματα με αριθμό κυκλοφορίας άλλων περιοχών, που μεταβιβάσθηκαν στο Νομό Σάμου και δεν είχαν υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο πριν τη μεταβίβαση με ημερομηνία ταξινόμησης (ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας) (2002, 2003): Απρίλιος 2013
    • Οχήματα με αριθμό κυκλοφορίας άλλων περιοχών, που μεταβιβάσθηκαν στο Νομό Σάμου και δεν είχαν υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο πριν τη μεταβίβαση με ημερομηνία ταξινόμησης (ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας) (2004, 2005, 2006): Μάιος 2013
    • Οχήματα με αριθμό κυκλοφορίας άλλων περιοχών, που μεταβιβάσθηκαν στο Νομό Σάμου και δεν είχαν υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο πριν τη μεταβίβαση με ημερομηνία ταξινόμησης (ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας) (2007, 2008 και έως 30-06-2009): Ιούλιος 2013
    • Οχήματα με αριθμό κυκλοφορίας άλλων περιοχών, που μεταβιβάσθηκαν στο Νομό Σάμου και δεν είχαν υποχρέωση για τεχνικό έλεγχο πριν τη μεταβίβαση με ημερομηνία ταξινόμησης (ημ/νία 1ης άδειας κυκλοφορίας) (από 01-07-2009 (*)): 4 έτη μετά την ταξινόμηση

(*) Οχήματα αυτής της κατηγορίας, με ημ/νία ταξινόμησης από 01-07-2009 και μετά, θα προσέρχονται σε ΚΤΕΟ τέσσερα (4) έτη μετά την ημ/νία ταξινόμησής τους, με προθεσμία από μία εβδομάδα πριν έως μία εβδομάδα μετά.

Ειδικά για τα οχήματα με έδρα στην Ικαρία ή στους Φούρνους Κορσεών, ισχύει η παράταση της ημ/νίας υποχρέωσης διενέργειας τεχνικού ελέγχου της αριθ.16024/5041/20-10-2011 Απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

Για περισσότερες πληροφορίες